Proiecte realizate - WEBSITE X5 UNREGISTERED VERSION - arpia-craiova

Go to content

Main menu:

Proiecte realizate

Proiecte > Proiecte, activitati
COPIA AVIONULUI COANDA 1910

A fost realizata sub patronajul A.R.P.I.A. - filiala Craiova, cu sprijinul substantial al inginerului de aviatie Marian Jean Marinescu în perioada 20 ocotmbrie 2010 - 24 octombrie 2012.
A fost construit de catre o echipa formata din:
  1. Cdor.Rtr. Dumitrescu Ilie - conducator de proiect;
  2. Lt. Cdor. in retragere Stamatescu Ion;
  3. Lt.Rtr. Dinului Gheorghe;
  4. M.m.Rtr. Olaru Ion;
  5. M.m.p.Rtr. Calianu Mircea;
  6. M.m.p.Rtr. Popovici Gheorghe;
  7. Structurist de aviatie Sava Marian;
  8. Structurist de aviatie Cârjan Dumitru;
  9. Structurist de aviatie Sandu Grigorie.

Au colaborat:
  1. Cdor.Rz. Craciunescu Ion - presedintele filialei craiovene a Asociatiei Române pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii;
  2. Cdor.Rtr.  Zarioiu Gheorghe;
  3. Mecanic de locomotiva Duta Costica;
  4. M.m.p.Rz. Stefan Ilie;
  5. Ing. Stancioiu.

Copia avionului ruleaza cu propriul motor cu reactie.


COPIA AVIONULUI VUIA NR.1


A fost realizata sub patronajul A.R.P.I.A. - filiala Craiova, cu sprijinul substantial al inginerului de aviatie Marian Jean Marinescu în perioada iunie 2014 - iulie 2015.
A fost construit de catre o echipa formata din:
  1. Cdor.Rz. Craciunescu Ion - presedintele filialei craiovene a Asociatiei Române pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii;
  2. Cdor.Rtr. Dumitrescu Ilie - conducator de proiect;
  3. Lt. Cdor. in retragere Stamatescu Ion;
  4. Lt.Rtr. Dinului Gheorghe;
  5. M.m.p.Rtr. Calianu Mircea;
  6. M.m.p.Rtr. Popovici Gheorghe;
  7. Structurist de aviatie Tanase Aurel;
  8. Structurist de aviatie Cârjan Dumitru;
  9. Mecanic de locomotiva Duta Costica;.

A colaborat:
  1. M.m.p.Rz. Stefan Ilie;

Copia avionului ruleaza cu propriul motor.
AVIONUL VERTIS


        STAMATESCU ION s-a nascut pe 23 aprilie 1928, oficial 6 mai 1928, in comuna Negomir, judeţul Gorj. 
        Dupa absolvirea celor sapte clase primare, a urmat Scoala Tehnica Industriala timp de opt ani, după care a fost înrolat în cadrul unui regiment de aviaţie din Turda, 1955 şi după după câteva luni, cu o trecere pe la Şcoala de Mecanici de Aviaţie din Mediaş, a fost selectat pentru Şcoala de Ofiţeri Naviganţi din Focşani, apoi din Tecuci. În decembrie 1953, a absolvit cu gradul de Locotenent si a fost repartizat la regimentul din Braşov al Diviziei de Asalt care era dotată cu avioane blindate IL-10.
         În anul 1957 a fost mutat la regimentul din Turda. 1960, Divizia de Asalt se desfiinţează, iar Stamatescu Ion este trecut în rezervă, după care este repartizat la Combinatul Chimic de la Borzeşti.
         În anul 1963 începe lucrul la Combinatul Chimic de la Craiova.
         Din 1974 se transferă la Fabrica de Avioane de la Craiova, unde lucrează ca tehnolog la Montaj-general avioane IAR93 şi IAR99.
        Decembrie 1990 reprezintă data la care Stamatescu Ion a fost pensionat.  Încă din anul 1980, mai precis prin luna octombrie, timpul liber începea să se ocupe cu realizarea unui proiect de avion cu elice, cu decolare-aterizare verticală, proiect diferit de cele care erau deja realizate prin alte ţări. Din cauza problemelor de securitate, acest avion nu a putea fi realizat înainte de anul 1989. După această perioadă a început lucrul intens la prototip, iar în momentul de faţă, cu ajutorul unui om adevărat, avionul experimental este construit şi se află în faza de încercări.
       Pe plan familial s-a căsătorit în anul 1956, are 2 copii stabiliţi în Australia. În anul 1995 soţia acestuia a decedat.

 Câteva date despre avionul VERTIS, avion care se preconizează a se construi la Fabrica de Avioane de la Craiova:
    • Puterea necesară:   2 motoare 150CP
    • Elice:                     Cu pas comandat
    • Tren de aterizare:   Triciclu, escamotabil
    • Anvergura:             7,5m
    • Lungimea:              6,5m
    • Greutate maximă:   810kg
 
Back to content | Back to main menu